CLEANSING



Bild hämtad från Beauty by Julia

Har haft en bloggfri helg. Påbörjade min detox i lördags och mår redan fantastiskt. Så här ser en cleansingdag ut: morgonen börjas alltid med ett glas citronvatten och en bit frukt sedan hoppar jag in i en iskall dusch som avslutas med varmt vatten(bra mot celuiter). Klockan sju rullar jag ner på min cykel till yogayama för en timmes morgonyoga. Det är het fantastiskt att börja dagen såhär. I morse vaknade jag av mig själv klockan 06.00, det är väldigt ovanligt för att vara mig. Om du slår upp ordet morgontrött i en ordbok så hittar du antagligen en bild och namn på mig. Under denna cleansing är det endast tillåtet att äta vegetariskt. Jag som är urusel på att laga mat har faktiskt fått ihop några riktiga tiopoängare. Cleansing är alltså ingen bantningskur utan ett tillfälle att resa ut allt skit som man bär runt på. Jag har inte fattat förrän nu hur mycket skit jag har stoppat i mig , är nämligen lite av en socker och kaffe knarkare. ikväll ska man göra ett örtbad men jag har inget badkar så jag måste våldgästa någons badkar!

Här kommer ett recept på en cleanasing som är både god och nyttig

Ta 1 citron och skala av det yttre gula skalet men behåll det vita ytskicktet, det finns mycket vitaminer i det, Skär upp i citronen i bitar.

ca 4 kryddnejlikor

5 teskedar lönnsirap

Tillsätt  lite vatten och blanda i en mixer.

Späd ut med vatten tills det blir sammanlagt 1 liter Master cleanser som du dricker under hela dagen. Du kan exempelvis ta med dig cleansern i en petflaska och ha på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0