Ge hit en Kanelbulle

Fasiken också att kanelbullens dag ska infalla sig när jag äntligen har tagit aslet ur vagnen och bestämt mig för att skona min kropp från skit. Kommer ni ihåg att jag gjorde en cleansing i våras? Nu är det dags igen. Förra gången mådde jag som en prinsessa? Denna gång mår jag som en heroinist utan heroin. Hej magont och huvudvärk. Eftersom man ska dela allt i ett förhållande så har jag även tvingat min stackars pojkvän att delta i dextoxen. Övervakade honom igår så att han verkligen duschade i kallt vatten, smörjde in sig i mandelolja, drack citronvatten och inte pillade i kakburken. För er som inte känner mig så kan jag tala om att min passion i livet är kanelbullar och kaffe ifrån sleven. Det känns som jul utan julklappar.

Recept på en supergod och lätt sallad.
Salladen innehåller endast basiska råvaror, vilket innebär att maten hjälper till att rensa ur kroppen och låter organen vila. Alltså inget socker, konserveringsämnen eller syror.

Ruccola sallad

1 hackad rå morot

en bit hackad gurka

½ lök

1 avokado

örter

I port quinoa (koka upp den i buljong så blir den godare)

Skär upp några morötter, häll olja och salt över och skicka in dem i ugnen tills de blir mjuka. Servera över salladen.

 

Dressingen

Citron

Olja

Vitlök

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0