SRI LANKA

Long time no see. Ledsen att jag inte har hört av mig men nu ska ni få en kort uppdatering av vår resa. Landade i Dubai i fredags. Många säger att staden är själlös men jag gillar den. Jag ska inte sticka under stolen med att jag gillar stora smaklösa shoppingcentrum, lyxiga hotell och rena gator. Lyx i all ära, Dubai var fantastiskt men efter ett par dagar var vi mätta på flådigheterna och det kändes helt rätt att dra vidare till lukten av curry. Tidigt på måndag morgon landade vi i Sri Lanka. Hade hört att det var risiga vägar och dåliga bilar så vi hade förbeställt en chaufför som skulle ta oss ner till Hikkadowa. Västerlänningar som vi är, väntar vi in Mercan eller ännu bättre, kanske en stadsjeep men in sladdar en rostig minibuss utan säkerhetsbälten. Det var bara att hoppa in i vrålåket och be till närmaste gud att vi skulle komma fram halvlevande. Efter bara några minuter slocknade vi båda två i liggande fosterställning, vaknade ett par timmar senare, vi var var framme i Hikkadowa. Vi har bara varit här i 3 dagar men stortrivs, vilket fantastiskt land. Hikkadowa är paradiset för surfare men också för de som gillar att bara spana in dem. Vi bor precis vid havet, vaknar varje dag av vågorna som slår mot stranden. Underbart. I går var jag med om något magiskt- jag badade med jättesköldpaddor, de finns precis runt hörnet från vårt hotell. I morgon ska jag och boyfriendo dyka, ger en uppdate igen så snart jag hittar uppkoppling igen.

Hur har ni det hemma i svedala?

So long

Skidbacken i Mall of Emirates.
Skidbacken i Emirates Mall


Unawatuna beach


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0