DRAMA PÅ ÖFTRE

Herregud, nu är det drama på östermals gator. Gissa min förvåning när jag klev ut ur porten för att handla lunch och en herrans massa polismän med pistoler och K-pistar skriker att jag måste flytta på mig. Nyfiken som jag är förflyttade jag mig i slow motion. Motvilligt förflyttade jag mig till åskådarplatsen och betraktade ett pågående rån inne på Handelsbanken. Det handlar om en rånare med batong inne på banken. Kan inte låta bli att undra om det är ett spontanrån, någon som kanske behöver lösa sin CSN skuld?

Anyway, det är alltså ett rån nedanför mitt kontor, ett par kunder och anställda befinner sig fortfarande inne på banken tillsammans med rånaren. Krypskyttar, poliser och vakter har omringat banken. Rånaren har precis begärt en flyktbil, vart ska han ta vägen, Arlanda? Försökte ta en bild med min kamera men eftersom jag har en skit telefon blev också bilden därefter. Hade jag haft min kamera med mig så hade jag kunnat ta en jädrans bra bild. Jag var ju i alla fall nästan först på plats. Buhu. Återkommer med en rånar-rapport.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0