SFW

Igår var jag på två visningar, Cheap monday och Carin Wester.
Cheap monday bjöd på internationella modeller (bland annat Sara Blomqvist) men också regn och mycket folk. Visningen på riddarholmen, som även var öppen för allmänheten kommer inte att bli min favorit men kollektionen var snygg bestående av bland annat ankelboots, asymmetriska plagg, stövlar och jerseytröjor.

Carin Westers visning var desto bättre. Nästa sommar kan vi förvänta oss mängder av fjädrar, virkat, spets och träpärlor!

Det är synd att Stockholm Fashion Week inte håller en internationell nivå, för i ärlighetens namn så är vår huvudstads modevecka inte så glammig som folk kan tro. Det är rätt dålig uppslutning och taskiga modeller. På front row sitter modebloggare tillsammans med chefredaktörer. Det finns inga pengar att flyga in internationella ansikten vilket gör att många modeföretag inte deltar på STF. Det var roligt att Elin Kling hade fått hit två internationella bloggare.


Bilder från Carin Westers visning

Kommentarer
Postat av: Semra

tack tjejen! jag läste precis ditt inlägg.. vad tråkigt!!! jag hade faktiskt stora förväntningar på kollektionerna men tkr faktiskt inte att någon levererar av det som jag har sett hittills=( eller jo ida sjöstedt må vara den endå i så fall. vad tråkigt att det inte är så mycket internationella kända personer på plats... fäääaan:P heh fin blogg förresten här kommer jag tillbaka kan jag lova ;)

2010-08-19 @ 14:21:56
URL: http://semradedic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0